Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Σάββατο, 02 Μαρτίου 2013 03:20

Αλυκές...γεμάτες ζωή

Την πόλη του Μεσολογγίου επισκέφθηκαν οι μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού σχολείου Μεσοποτάμου στα πλαίσια της περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Οι μαθητές φιλοξενούμενοι του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπ/σης Μεσολογγίου συνοδευόμενοι από τους δασκάλους τους κ. Γιάννουλα Δήμα και Κολιοφώτη Ηλία και τον διευθυντή του σχολείου κ. Γιώργο Ζήση πήραν μέρος σε πρόγραμμα με θέμα τις Αλυκές.

alukes

Το πρόγραμμα από το ΚΠΕ Μεσολογγίου ξεκίνησε με περιήγηση στην πόλη του Μεσολογγίου και ξενάγηση στον κήπο των ηρώων από τους υπεύθυνους του ΚΠΕ.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά μνημεία αφιερωμένα στους ήρωες της επανάστασης και να συνδέσουν τις ιστορικές τους γνώσεις με εικόνες από τον τόπο των γεγονότων.

Μετά το μουσείο των ηρώων ακολούθησε επίσκεψη στην δημοτική πινακοθήκη που φυλάσσονται σημαντικοί πίνακες με θέμα την επανάσταση και την ηρωική έξοδο του Μεσολογγίου.

alukes 1

Η δεύτερη μέρα του προγράμματος περιελάμβανε επίσκεψη στις αλυκές του Μεσολογγίου, τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα όπου οι υπεύθυνοι περιέγραψαν τη διαδικασία συλλογής του αλατιού, τη σημασία του για την περιοχή ενώ τα παιδιά συμμετείχαν σε κάποια παιχνίδια με επίκεντρο το περιβάλλον.

Οι μαθητές στη λιμνοθάλασσα γνώρισαν τον φυσικό της πλούτο, την ιστορία της και τον πολιτισμό που αναδύθηκε στα νερά της ενώ με τηλεσκόπιο παρατήρησαν τα άγρια πουλιά στον υδροβιότοπο των Αλυκών. Ακολούθως επισκέφθηκαν το Αιτωλικό, το οποίο περιβάλλεται απ’ τη Λιμνοθάλασσα.

Σύμφωνα με τον κ. Ζήση η παιδαγωγική ομάδα του ΚΠΕ Μεσολογγίου κατάφερε να μεταδώσει γνώσεις και αξίες, να δημιουργήσει δεξιότητες και εμπειρίες, στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα περιβάλλοντος έτσι ώστε να αναπτύξουν θετική και υπεύθυνη στάση.

Ο ίδιος τόνισε ότι οι πολλαπλές δραστηριότητες, κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών που είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την υπέροχη χλωρίδα και πανίδα της περιοχής, αλλά και να μάθουν και για τα στάδια επεξεργασίας και παραγωγής του αλατιού.

«Το κυριότερο είναι πως μέσα από την επαφή και γνωριμία των μαθητών με τη φύση και το περιβάλλον δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την απόκτηση οικολογικής συνείδησης» είπε τέλος ο κ. Ζήσης.