Μπορείτε αναλυτικά να ενημερώνεστε για το ΣΒΑΚ Πρέβεζας με ένα κλικ ΕΔΩ στην ιστοσελίδα που έχει φτιαχτεί. Το ΣΒΑΚ λοιπόν δίνει για πρώτη φορά ένα ΟΡΑΜΑ στο Δήμο της Πρέβεζας, που συμπυκνώνεται στη φράση: “Πρέβεζα φιλική στον πεζό και το ποδήλατο, ανθρώπινη για τον κάτοικο, γοητευτική για τον ταξιδιώτη”.
Σαφέστατα ο Δήμος -και καλά κάνει- επιδιώκει να παρουσιάσει το ΣΒΑΚ ως μία επιτυχία του, καθώς προηγήθηκαν και δύο διαβουλεύσεις.
Θα μας επιτρέπει ωστόσο να έχουμε ελαφρώς διαφορετική γνώμη... Και φυσικά η όποια κριτική δεν αφορά πρόσωπα, τα οποία και σαφώς σεβόμαστε, όπως πάντοτε κάνουμε, αλλά πολιτικές και θέσεις εξουσίας.
Πρώτον: Εάν δεν ήταν το πρόγραμμα “Ήπειρος 2014-2020” και η αξιοποίηση που επιτυγχάνει η Περιφέρεια Ηπείρου, από μόνος του ο Δήμος Πρέβεζας ούτε θα σκεφτόταν να βρει πόρους και να βάλει μπρος τη διαδικασία εκπόνησης ενός ΣΒΑΚ.
Δεύτερον: Ο κ. Γιαννουλάτος ήταν ειδικός συνεργάτης της πρώτης θητείας Μπαϊλη και ακολούθως Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων στην επόμενη θητεία του Δημάρχου. Σύνολο 9 χρόνια. Παρουσίασε ποτέ ένα στρατηγικό σχέδιο που να παρουσιάζει το όραμα της δημοτικής αρχής για την πόλη; Παρουσίασε ποτέ μετρήσιμα στοιχεία για το πως οραματίζεται ως Αντιδήμαρχος την πόλη του; Μετρήσιμα στοιχεία που να είναι προϊόν κάποιας προεργασίας και όχι απλώς λόγια ή σκέψεις;
Να πάρει αυτό το στρατηγικό σχέδιο, να το παραδώσει και να έρθουν οι μελετητές να το απογειώσουν;
Επί 9 χρόνια η δημοτική αρχή χάραξε έναν “οδικό χάρτη” για την Πρέβεζα του 2020-2030 ή απλώς αυτά είναι ψιλά γράμματα;
Να βάλει 50 πυλώνες ανάπτυξης σε ένα χαρτί...
Σαφώς μπορούμε να πούμε το πλέον γνωστό: Ήταν πρωτοφανής η Κρίση, κόπηκε η κρατική χρηματοδότηση, ο Δήμος ήταν αναξιόπιστος στους προμηθευτές και, και, και...
Τρίτον: Έπρεπε να έρθει μία εξαιρετική δουλειά κάποιων επιστημόνων, που δεν είχαν σχέση με την πόλη της Πρέβεζας για να φανεί η οραματική μας “γύμνια” στο να χαραχθεί στρατηγική. Γιατί θα επαναλάβουμε για πολλοστή φορά ότι ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ δεν είναι μία λέξη έτσι για να την κοπανάμε... Έχει εξελιχθεί σε “βασικό εργαλείο” για όλα τα σύγχρονα κράτη και όλες τις πολυεθνικές αυτή τη στιγμή...
Τέταρτον: Η δημοτική αρχή ζήτησε να προστεθεί ως επιθυμία της στο ΣΒΑΚ ένας νέος δρόμος που να συνδέει το Λούρο με την Εγνατία. Ερώτηση:
-Υπάρχει κάποια έστω προμελέτη για να στηριχθεί αυτή η πρόταση;
-Έχει στοιχεία στα χέρια του ο Δήμαρχος που να δικαιολογούν μία τέτοια πρόταση; Μετρήσιμα στοιχεία; Γιατί με μετρήσιμα στοιχεία δουλεύει ο σύγχρονος κόσμος και η σύγχρονη τοπική αυτοδιοίκηση...
-Είναι δυνατόν να προταθεί αυτή τη στιγμή η χάραξη δρόμου που είναι εκτός του ευρωπαϊκού σχεδιασμού για τους αυτοκινητόδρομους;
Η δημοτική αρχή ζήτησε να μεταφερθεί σε βάθος χρόνου το εμπορικό λιμάνι αλλού. Ερώτηση:
Μα το Master Plan που σχεδιάζεται τον εμπορικό λιμένα τον τοποθετεί στην ανατολική προβλήτα. Και το Master Plan είναι σχεδιασμός σε βάθος 20ετίας...
Η δημοτική αρχή ζήτησε επίσης να γίνει η σύνδεση του εμπορικού λιμένα με την Εθνική Οδό, μέσω υπόγειου τούνελ που θα περνά από το Βαθύ.
Ο μελετητής του ΣΒΑΚ διακριτικά και ευγενικά “ακύρωσε” νωρίς αυτό το όνειρο, λέγοντας πως θα πρέπει να βρεθεί μία λιγότερο κοστοβόρα λύση...
Και λιγότερο μαξιμαλιστική θα λέγαμε...
Συμπερασματικά με το ΣΒΑΚ -το οποίο θα ξαναπούμε ότι είναι μία εξαιρετική δουλειά και φυσικά το πολιτικό “μπράβο” το καρπώνεται η νυν δημοτική αρχή- αποδείχθηκε ένα έλλειμμα που πολλές φορές παρατηρείται και σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο.
Έρχονται “εξωτερικοί παράγοντες” να σου αποδείξουν κάτι δεν έχεις προχωρήσει όπως έπρεπε ο ίδιος...
Π.Τ.