Την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου θα προβληθεί η ταινία Το κρύο της Τραπεζούντας Μια ιστορία από τον Πόντο.
Το ειλικρινές λαογραφικό δράμα διαβίωσης των κατοίκων της Τραπεζούντας.
Πρωταγωνιστούν: Haydar Sisman, Nuray Yesilaraz, Hanife Kara
Σενάριο: Mustafa Kara, Bilal Sert Σκηνοθεσία: Mustafa Kara
Στείλτε mail στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με την ένδειξη "ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ" μέχρι και το πρωί της Πέμπτης 15 Φεβρουαρίου, με το ονοματεπώνυμο και ένα τηλέφωνο για να μπείτε στην κλήρωση για 2 μονές προσκλήσεις!
Η συμπεριφορά του Μεχμέτ, μαρτυρά αποστασιοποίηση απ' την οικογένεια, μιας και δεν συνεισφέρει άμεσα στις οικογενειακές απαιτήσεις. Εγείρει εντάσεις μεταξύ του ζευγαριού και συναισθηματικό τέλμα εκατέρωθεν. Η λύση σύμφωνα με τον Μεχμέτ θα έρθει είτε αν βρει τα πολύτιμα μέταλλα, είτε αν ο ταύρος τους νικήσει στις επικείμενες ταυρομαχίες. Και ενώ η σύζυγός του απελπισμένη πια έρχεται σε ρίξη μαζί του και παρότι τα γεγονότα δεν εξελίσσονται με τον καλύτερο τρόπο, ένα απροσδόκητο τέλος δίνει λύση στην ταινία, παρά την αρχική εντύπωση του θεατή για την έκβαση.
Η τουρκικής και ουγγρικής παραγωγής ταινία πήρε μέρος ως επίσημη συμμετοχή της Τουρκίας για Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία στα 89α Βραβεία της Ακαδημίας Κινηματογράφου. Καταφέρνει να καταγράψει με λεπτομέρεια και λαογραφικό ενδιαφέρον τη ζωή των ανθρώπων στα βάθη της Μικράς Ασίας.
Με σχεδόν ερασιτέχνες ηθοποιούς, ο Mustafa Kara, δημιουργεί μια ταινία αργής αφήγησης, η οποία ωστόσο δικαιώνει τον υπομονετικό θεατή. Η εκπληκτικά ζωντανή φωτογραφία της βυθίζει το κοινό στη νωχελικότητα του τοπίου και στη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, παρότι σεναριακά η πλοκή βασίζεται σε λιτές γραμμές.
Ο αυθεντικός τίτλος της ταινίας "Kalandar Sogugu", που στα ποντιακά σημαίνει "το κρύον τη Καλανταρί" δηλώνει το Δωδεκαήμερο κατά τη διάρκεια του οποίου, οι κάτοικοι συμμετέχουν σε διάφορα δρώμενα, τα "Μωμογέρια" όπως αναφέρεται και στην ταινία.
Έτσι, πολιτισμικά, μυθολογικά, αλλά και ιστορικά στοιχεία παραβάλλονται ως διηγήσεις στη πλοκή, με χαρακτηριστική της εξιστόρηση της γιαγιάς της οικογένειας προς το εγγόνι, για τον ελληνικό ξεριζωμό. Μια διήγηση η οποία με αγνό και πηγαίο τόνο, δίνει το αντιρατσιστικό και αντιπολεμικό χρώμα της ταινίας.
Πηγή: https://frapress.gr