Ο Δήμαρχος Πρέβεζας δέχθηκε “σφυροκόπημα” για την επιλογή του να προσφύγει στη ΔΕΠΑΝ (Δίκτυο Ελληνικών Πόλεων για την Ανάπτυξη) ώστε να διεκδικήσει χρηματοδότηση από το “Αντώνης Τρίτσης”, διατηρώντας ένα “ρίσκο”, καθώς αν τυχόν δεν γίνει ένταξη στο πρόγραμμα, θα έχει χαθεί σημαντικός και πολύτιμος χρόνος για την προσπάθεια. Επισημάνθηκε επίσης ότι δεν τήρησε τις δεσμεύσεις του για τα χρονοδιαγράμματα απέναντι στους υπόλοιπους δημοτικούς συμβούλους, που είχαν πάρει μέρος στη σχετική ψηφοφορία στην οικονομική επιτροπή για το θέμα τον Δεκέμβριο του 2020.
Στην τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Πρέβεζας Νίκος Γεωργάκος τόνισε χαρακτηριστικά: “Όσον αφορά την περίπτωση του Μουσικού Σχολείου. Η συζήτηση ξεκίνησε στις αρχές του 2020, όταν αναζητούσαμε τι θα κάνουμε με το Μουσικό Σχολείο, εάν θα πάει μέσω της ΚΤΥΠ και χρηματοδότησης ή θα το εντάξουμε σε κάποιο πρόγραμμα. Φαινόταν τότε ότι ο «Τρίτσης» θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει ένα νέο Μουσικό Σχολείο. Οι ενέργειες που κάναμε με το Δίκτυο Πόλεων (ΔΕΠΑΝ), δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία τεχνική υπηρεσία. Έγινε η προγραμματική για να προλάβουμε να κάνουμε το τεύχος που κατατέθηκε στο πρόγραμμα “Τρίτσης”. Για 240 παιδιά, προϋπολογισμού κτιρίου περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ. Έχει δυο υποέργα, μια ολοκληρωμένη μελέτη με χρηματοδότηση 1 εκ. 200 χιλ. και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης άλλα 7 εκ. ευρώ, περίπου στα 9. εκ ευρώ. Είναι ειδικές μελέτες και ο αύλειος χώρος. Στις συζητήσεις που είχαμε στην αρχή, πριν υποβάλλουμε στον “Τρίτση” δεν είχαμε ούτε μια εγκεκριμένη μελέτη. Υπάρχει ένας φάκελος από το 2002 τι θα γίνει με το Μουσικό Σχολείο, αλλά ολοκληρωμένη μελέτη και χρηματοδότηση δεν φαίνονταν. Το υποβάλαμε στο πρόγραμμα «Τρίτσης». Σε σχέση με την προτεραιοποίηση είναι το τρίτο κατά σειρά έργο. Τα δύο πρώτα ήταν τα έργα της ΔΕΥΑΠ. Και μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα ολοκλήρωσης της μελέτης, έρχεται και η χρηματοδότηση του κτιρίου. Αυτό περιμένουμε ως τρίτο έργο προτεραιότητας για να προχωρήσει το Μουσικό Σχολείο. Όλοι οι φάκελοι είναι στην Τεχνική Υπηρεσία.
Ακούγονται πολλά για τη χρηματοδότηση. Πριν και με το Φιλόδημο δεν υπήρχαν όλα τα λεφτά. Αλλά όλα μπήκαν. Από τη στιγμή που θα πάρει έγκριση δεν υπάρχει περίπτωση να μην χρηματοδοτηθεί”.
Ακολούθησαν οι παρακάτω παρατηρήσεις από συμβούλους:
Θανάσης Ανωγιάτης: "Υποβολή πρότασης είναι αυτό που έχετε εκεί;".
Κοσμάς Κορωναίος: "Προεκτίμηση είναι αυτό που έχετε εκεί... Δεν είναι μελέτη. Ο Δήμαρχος λέει ότι πήραμε λεφτά. Δεν πήραμε τίποτα”.
Κώστας Ακρίβης: “Δεν πήραμε σου λέει ο Δήμαρχος”.
Νίκος Γεωργάκος: “Ψάχνουμε να βρούμε χρηματοδότηση”.
Εκ μέρους της “Δημοτικής Συνεργασίας” το λόγο έλαβε ο Κοσμάς Κορωναίος, ο οποίος είπε:
“Κύριε Δήμαρχε δεν τα λέμε καλά τα πράγματα και σαν μέλος της οικονομικής επιτροπής ψηφίσαμε την πρόταση που μας φέρατε για τη ΔΕΠΑΝ προκειμένου το έργο αυτό να ενταχθεί άμεσα. Το ‘άμεσα’ κατά τα λεγόμενά σας ήταν ότι μέχρι τον Μάιο θα είχαμε ολοκληρώσει τη μελέτη του έργου. Αυτό έγινε το 2020 και είμαστε στο 2022 και δεν έχουμε κάνει τίποτα. Γιατί δεν έχουμε κάνει τίποτα; Επειδή απόψε ήρθατε να μας πείτε ότι η υποβολή της πρότασης που έχετε καταθέσει, το οποίο δεν είναι τίποτα, είναι μια υποβολή πρότασης, μια προεκτίμηση, ούτε καν προμελέτη. Το θέμα είναι ότι είστε αφερέγγυος απέναντί μας. Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τα λεγόμενά σας, λέτε στον κόσμο της πόλης ότι είμαστε έτοιμοι για το έργο του Μουσικού Σχολείου και περιμένουμε να προκηρυχθεί για να καταθέσουμε πρόταση στο «Τρίτσης». Πρόταση καταθέσατε! Καμία μελέτη ή προμελέτη, που ισχυριζόσασταν ότι θα κάνετε μέσω της ΔΕΠΑΝ”.
Ακολούθησε ένταση με τον Δήμαρχο να ρωτάει τον κ. Κορωναίο «Εσείς τι κάνατε;».
Στην απάντησή του ο κ. Κορωναίος ανέφερε: «Εμείς φτάσαμε το έργο έως την ΚΤΥΠ και ξέρετε ότι υπήρχε πρόβλημα στην ΚΤΥΠ. Ήταν η τελευταία στάση πριν λυθεί το θέμα του Μουσικού Σχολείου. Εσείς επιλέξατε να το πάτε μέσω της ΔΕΠΑΝ της οποίας είστε συνεργάτης. Εμείς σας στηρίξαμε με την ψήφο μας, αλλά δυστυχώς δεν το προχωρήσατε ούτε αυτό. Βρείτε άλλο τρόπο κε Δήμαρχε για το Μουσικό Σχολείο, δεν πάμε καθόλου καλά, το έργο αυτό δεν θα ενταχθεί ποτέ, είμαστε σε λάθος δρόμο”.
Ο Θανάσης Ανωγιάτης (Στροφή στο Μέλλον) πήρε το λόγο επισημαίνοντας: “Η ερώτηση που σας κάναμε ήταν πάρα πολύ σαφής. Είχατε δεσμευτεί στην Οικονομική Επιτροπή τον Δεκέμβριο του 2020 για την κατασκευή του Μουσικού Σχολείου ότι υπάρχουν δυο τρόποι για να κατασκευαστεί. Ο ένας τρόπος είναι μέσα από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και ο άλλος είναι μέσω του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης». Είχατε δεσμευτεί ότι ο δρόμος μέσω του «Τρίτσης» είναι πιο ταχύς και θα έχει γρήγορα αποτελέσματα. Θα κατασκευαστεί τελικά αυτό που όλοι θέλουμε. Ένα χρόνο μετά, δεν υπάρχει ένταξη του έργου και διαβάζουμε ότι το «Τρίτσης» είναι ένα πρόγραμμα που καρκινοβατεί και πάρα πολλά έργα δεν θα ενταχθούν.
Άρα το έργο είναι σε κίνδυνο.
Σας ρωτάμε, είστε σίγουρος ότι θα ενταχθεί το έργο ή θα πρέπει να πάμε πάλι στη στρατηγική μέσω της ΚΤΥΠ και της σίγουρης ένταξης στο ΕΣΠΑ 2021-2027 γιατί όπως ξέρετε από την Δευτεροβάθμια της Ηπείρου, το Μουσικό Σχολείο Πρέβεζας είναι προτεραιότητα αυτή τη στιγμή. Εάν χαθεί το έργο, θα είναι τεράστιο ζήτημα για την πόλη μας.
Ζητάμε ενημέρωση. Πότε προβλέπεται να ενταχθεί;”
Ο Βαγγέλης Γιαννουλάτος (Δημοτική Συνεργασία) υποστήριξε: “Εσείς Δήμαρχε επιλέξατε άλλο τρόπο, εκείνο της ΔΕΠΑΝ και του ‘Τρίτσης”. Όμως ο ‘Τρίτσης’ καρκινοβατεί. Πιστεύετε ότι θα μας δώσουν 10 εκ. ευρώ για το Μουσικό Σχολείο αύριο το πρωί; Η υποβολή αφορά ένα έργο μελετών. Να κάνω μια σημείωση ότι δεν είναι μια μελέτη αλλά δέκα περίπου μελέτες. Αυτές τις μελέτες στη συνέχεια τις δημοπρατείτε… Μιλάμε για μια διαδικασία που θα χρειαστεί τουλάχιστον δυο χρόνια στην καλύτερη των περιπτώσεων. Και από εκεί και μετά να ζητήσουμε πάλι έγκριση των 6-7 εκ. ευρώ να προχωρήσουμε σε άλλες διαδικασίες κατασκευής, άρα μιλάμε για κάποια χρόνια. Γι’ αυτό εναγωνίως ζητάμε όλες οι παρατάξεις τη δέσμευση ότι θα εγκριθεί. Διότι αύριο το πρωί μπορεί να παγώσει το πρόγραμμα και εκεί θα κριθείτε για την επιλογή της αλλαγής πορείας εκπόνησης των μελετών.
Και εκεί θα κριθείτε”.
Ο επικεφαλής της “Ανάπτυξης Τώρα” Γιώργος Νίτσας πρότεινε το δικό του πλέγμα ενεργειών, σε περίπτωση που υπάρξει αδιέξοδο: «Οι προλαλήσαντες έχουν απόλυτο δίκιο. Στην οικονομική επιτροπή ο κ. Δήμαρχος εξήγησε ότι η διαδικασία της προηγούμενης δημοτικής αρχής μέσω ΚΤΥΠ και μέσω ΕΣΠΑ δεν φαίνεται ότι έχει φως στο τούνελ και να πάμε σε άλλη διαδικασία.
Τότε εκφράσαμε την έντονη ανησυχία μας μήπως αυτή η αλλαγή πλεύσης δημιουργήσει καθυστέρηση. Ακούσαμε όμως τώρα, μετά την ερώτηση των τριών δημοτικών συμβούλων, μια απάντηση που δεν μας ικανοποιεί. Είδαμε μια αναφορά πάλι, όταν βρίσκεστε με την πλάτη στον τοίχο, ότι φταίνε οι προηγούμενοι. Αυτούς τους έκρινε ο λαός, σήμερα κρίνεστε εσείς που δεσμευτήκατε μέσα σε τρεις μήνες να εντάξετε το έργο στο «Τρίτσης» μέσω της ΔΕΠΑΝ. Έχουν περάσει περίπου 13 μήνες, ακόμη δεν έχει επίσημα εγκριθεί κάτι. Μακάρι να μπορούσατε να μας πείτε ότι όλα είναι έτοιμα και να μας δώσετε ένα χρονοδιάγραμμα. Προτείνουμε να διερευνήσει η Νομική Υπηρεσία εάν επιβαρυνόμαστε ή όχι με το να ακυρώσουμε την διαδικασία. Να αποσταλεί έγγραφο ενημέρωσης της ΔΕΠΑΝ προς τον Δήμο Πρέβεζας. Εγγράφως να ενημερωθούμε για την εξέλιξη της μελέτης. Να δώσει εντολή το δημοτικό συμβούλιο να ξεκινήσει άμεσα, ξανά τη συζήτηση με την ΚΤΥΠ και με την Περιφέρεια για να μη χάσουμε τα χρήματα για το Μουσικό Σχολείο. Δυστυχώς σε ένα πολύ σημαντικό ζήτημα, είδαμε για άλλα να δεσμεύεστε και άλλα να γίνονται. Το ΔΣ της ΚΕΔΕ εξέφρασε έντονες ανησυχίες ότι μπορεί να παγώσει το πρόγραμμα «Τρίτσης».
Ο Κοσμάς Κορωναίος, λαμβάνοντας ξανά τον λόγο σημείωσε: “Δεν καταλαβαίνω γιατί έχουμε πάψει να κυνηγάμε το έργο μέσω της ΚΤΥΠ. Είχαμε επισκεφτεί τα γραφεία στην Αθήνα με τον Δήμαρχο τότε. Έχετε μεγάλη εμπιστοσύνη στη ΔΕΠΑΝ, δεν μπορώ να το καταλάβω. Εάν το έργο πραγματοποιηθεί θα είμαι από τους πρώτους που θα σας το πιστώσει. Αλλά δυστυχώς δεν βλέπω να προχωράει αυτό το έργο”.
Ο Γρηγόρης Κουμπής (Δήμος της Καρδιάς μας), ανέφερε με τη σειρά του:
“Ενδιαφερόμαστε όλοι για την πορεία του Μουσικού Σχολείου. Και γίνεται μία προσπάθεια μέσω του “Αντώνης Τρίτσης”. Να μη δίνουμε όμως και εσφαλμένες εντυπώσεις. Ακούγοντας τη συζήτηση ο κόσμος μπορεί να θεωρήσει ότι υπήρχε ένας ανοικτός δρόμος μέσω της ΚΤΥΠ και εμείς αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε έναν άλλο δρόμο. Δεν είναι έτσι η αλήθεια.
Η ΚΤΥΠ δεν προχωρά σε καμία μελέτη αν δεν έχει συγκεκριμένα εχέγγυα. Αυτά είναι το κτιριολογικό και ρυμοτομικό σχέδιο. Το 2017 έγιναν κάποιες συναντήσεις, ενώ η ΚΤΥΠ δεν είχε αρμοδιότητα για την Περιφέρεια Ηπείρου. Την απέκτησε το 2018. Στην προτεραιοποίηση της περιφερειακής εκπαιδευτικής διεύθυνσης το Μουσικό Σχολείο ήταν 6ο. Υπάρχει έγγραφο στη διεύθυνση των τεχνικών υπηρεσιών, που αναφέρει ότι για να προχωρήσει η διαδικασία χρειάζεται εχέγγυα. Δεν υπήρχε δρόμος ΚΤΥΠ. Αν τον ανοίξουμε, ναι!
Ξέρετε πόση είναι η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ για σχολεία; Δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Θα πάρουμε τα 9 από τα 10 εμείς; Η επιλογή μας νομίζω ήταν μονόδρομος”.
Ακολούθησαν οι παρακάτω παρατηρήσεις:
Κορωναίος: “Είναι τρελά αυτά που λέτε τώρα. Πείτε και ένα mea culpa”.
Κωστούλας: “Έχει εξαπατηθεί η οικονομική επιτροπή”.
Γιαννουλάτος: “Η ΚΤΥΠ ήθελε να γίνει δικαιούχος του προγράμματος. Σε τέτοιο σημείο είχαμε φτάσει”.
Εκ μέρους της Λαϊκής Συσπείρωσης επικεφαλής Σταύρος Αμάραντος ανέφερε μεταξύ άλλων στην τοποθέτησή του: «Εξακολουθώ να διακρίνω από την μεριά του κ. Δημάρχου μια λογική δημιουργικής ασάφειας. Σοφόν το ασαφές και δέσμευση πολιτική καμία» και πρόσθεσε: «Γύρω από το Υπουργείο Εσωτερικών έχει δημιουργηθεί ένα διευθυντήριο όπου τα ποσά διοχετεύονται κατά το δοκούν και όχι με ενιαία κριτήρια. Εάν δείτε τον τρόπο που κατανεμήθηκαν οι πιστώσεις και οι επιχορηγήσεις στα δύο χρόνια της πανδημίας, θα δείτε επιλεκτική διοχέτευση χρημάτων σε Δήμους που έχουν δύναμη».