Ζούμε σε μια νέα εποχή του «εκκλησιαστικού κράτους – κρατικής εκκλησίας», της «δεξιάς του Kυρίου», των κρατικοδίαιτων «χριστέμπορων Ταλιμπάν». Είναι όλοι αυτοί που ταυτίζουν στις χώρες των ορθοδόξων, Θρησκεία – Ορθοδοξία – Εκκλησία με τα στενά ιδιοτελή συμφέροντά τους.
Τα ακροδεξιά πολιτικά ρεύματα σε όλο το πλανήτη βρίσκουν πρόσφορο έδαφος ανάπτυξής γύρω από τον θρησκευτικό (όλων των θρησκειών) σκοταδισμό και την πατριδοκαπηλία που καλλιεργούν, στηρίζονται και ανανεώνονται διαρκώς από τα ρεύματα του εθνικισμού, του ρατσισμού, του σεξισμού, της θρησκοληψίας, του ιδεαλισμού κάθε είδους και του -παλιού και νέου- ανορθολογισμού.
Κύκλοι της εκκλησίας σπρώχνουν και στηρίζουν τέτοια πολιτικά ρεύματα. Συστηματική πολιτική προπαγάνδα με εθνικιστικό και αντιδραστικό περιεχόμενο γίνεται σε ενορίες και εκδηλώσεις, στα κηρύγματα στους ναούς, αλλά και μέσα από ένα ολόκληρο δίκτυο παραχριστιανικών, τοπικών, εθνικών και άλλων συλλόγων, οργανώσεων και φορέων, κατευθύνοντας στο ρατσισμό, αλυτρωτισμό, εθνικισμό και σκοταδιστικό ανορθολογισμό σημαντικό τμήμα της κοινωνίας. Τα ίδια κάνουνε και οι μουφτήδες.
Εκτός από τον εθνικισμό και όλα τα παράγωγά του οι θρησκευτικές ηγεσίες (στη προκειμένη περίπτωση το Πατριαρχείο) αποτελούν και υπερασπιστές πολεμικών ιμπεριαλιστικών συγκρούσεων ( βλ. στήριξη του Ερντογάν στην επίθεση ενάντια στη Συρία, στήριξη στο φασίστα Ζελένσκι και συναίνεση για την ενίσχυσή του από το ΝΑΤΟ και την ελληνική κυβέρνηση, πλήρη αδιαφορία για τη σφαγή του Παλαιστινιακού λαού, συνδιαλλαγή με παγκόσμια οικονομικά λόμπι .)
Η αντιμετώπισή τους δεν έρχεται μέσα από την συμπαράταξη με το αστικό «δημοκρατικό» τόξο, ούτε με τον σύγχρονο αταξικό δικαιωματισμό αλλά κρίνεται στη συνολική αντιπαράθεση με τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους, τις κυβερνήσεις, τον εθνικισμό, τη θρησκοληψία, τον ανορθολογισμό, με τη συγκρότηση ενός νέου προγράμματος απελευθέρωσης της εργατικής τάξης και των σύμμαχων στρωμάτων από τα δεσμά της εκμετάλλευσης. Ένα πρόγραμμα που θα σφραγίσει την κοινωνία και την νέα γενιά με τα οράματα του νέου ανθρωπισμού, της ισότητας, της ελευθερίας των ανθρώπων, του διεθνισμού, της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας.
Στα πλαίσια αυτά καλούμε σε αγώνα για :
-
Πλήρη χωρισμό της Εκκλησίας από το κράτος και το σχολείο.
-
Κατάργηση (αναθεώρηση) του άρθρου 3 του Συντάγματος, που επιβάλλει την κρατική - επικρατούσα θρησκεία και τον επίσημο προσηλυτισμό.
-
Πλήρης και χωρίς όρους Συνταγματική ανακήρυξη της θρησκείας σε αποκλειστική ατομική υπόθεση του πολίτη καθώς και κατοχύρωση της ελευθερίας της θρησκευτικής (ή όχι) συνείδησής του.
-
Καμία αναφορά σε επίσημα έγγραφα (πιστοποιητικά, ταυτότητες κ.α.) σχετικά με το θρήσκευμα ή όχι των πολιτών. Καμία εμπλοκή-άμεση ή έμμεση-της εκκλησίας, κύκλων και οργανώσεων της στην πολιτική ζωή, τα κόμματα, το κράτος και τους θεσμούς.
-
Υπουργείο μόνο Παιδείας, όχι "και Θρησκευμάτων". Κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών (να αντικατασταθεί από ιστορία των θρησκειών) , των κατηχητικών και κάθε μορφής επίσημου ή ανεπίσημου προσηλυτισμού (προσευχές, κηρύγματα, εικόνες, κ.α.) στη δημόσια εκπαίδευση και οργανισμούς.
-
Άμεση απαλλοτρίωση χωρίς αποζημίωση όλης της εκκλησιαστικής και μοναστηριακής περιουσίας ακίνητης και κινητής, αστικής και αγροτικής - δασικής (που είναι 1.500.000 στρέμματα). Παραχώρησή της για κοινωφελή χρήση σε εργάτες γης, ανέργους και μετανάστες.
-
Άμεση κατάργηση της κρατικής μισθοδοσίας των ιερέων και των δεσποτάδων, πληρωμή τους από την εκκλησία και τους πιστούς του κάθε δόγματος.
-
Κατάργηση όλων των επιδοτήσεων, επιχορηγήσεων και των προκλητικών φοροαπαλλαγών στην εκκλησία και σε όλες τις εκκλησιαστικές - θρησκευτικές οργανώσεις (Μ.Κ.Ο., κ.α.).
-
Κατάργηση του θρησκευτικού όρκου (στα δικαστήρια, Προέδρου Δημοκρατίας, Κυβέρνησης, Βουλευτών, Δημοτικών και Περιφερειακών Συμβουλίων κ.α.).
-
Πλήρης και ουσιαστική κατοχύρωση της ελεύθερης συμβίωσης των ανθρώπων (ανεξάρτητα από φύλο και σεξουαλικό προσανατολισμό), του πολιτικού γάμου, της πολιτικής κηδείας και της καύσης των νεκρών, καθώς και της πολιτικής ονοματοδοσίας των παιδιών από τους γονείς τους. Οι αντίστοιχες θρησκευτικές τελετές (γάμος, βάπτιση, κηδεία) να είναι εθελοντικές επιλογές των πολιτών, χωρίς όμως να παράγουν νομικά αποτελέσματα.
η γραμματεία της
δημοτικής κίνησης
ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗ ΚΙΝΗΣΗ
για τα χωριά και τη πόλη της Πρέβεζας