Σάββατο, 07 Δεκεμβρίου 2013 01:26

Εισηγητής στην τροποποίηση των συμβάσεων των οδικών έργων ο Δημήτρης Τσουμάνης

Με τις ψήφους των βουλευτών των κομμάτων της συμπολίτευσης, περνάει από τη Βουλή η τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων. Στον αντίποδα η Αντιπολίτευση, μιλά για επιβαρυντικές για το Δημόσιο συμβάσεις, καταγγέλλοντας ότι ουσιαστικά τα έργα παραχώρησης μετατρέπονται σε δημόσια έργα, αφού η συμβολή του Δημοσίου υπερβαίνει το 55%. Πυρά εξαπέλυσε και για την αύξηση των διοδίων, το μόνο που διατηρήθηκε από τις αρχικές συμβάσεις. 


Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ κρίνουν επιβεβλημένη την τροποποίηση των συμβάσεων λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας και επισημαίνουν ότι πρέπει η επανεκκίνηση των έργων να γίνει άμεσα, με στόχο όχι μόνο την τόνωση της απασχόλησης, αλλά και την ανάπτυξη. Τονίζουν επίσης ότι η επανεκκίνηση θα αποτελέσει ένα θετικό μήνυμα και για την προσέλκυση επενδύσεων. 
Ωστόσο, από την πλευρά τού ΠΑΣΟΚ επισημαίνεται ότι ο προβληματισμός για τα αποτελέσματα που θα έχουν οι αρχικές συμβάσεις στα διόδια είναι δικαιολογημένος και γι΄ αυτό «πρέπει να ξαναδούμε το ζήτημα της χιλιομετρικής χρέωσης».
Στον αντίποδα, ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι «θέλει ειλικρινά» να γίνουν τα έργα, αλλά όχι με τέτοιες επιβαρυντικές για τα συμφέροντα του δημοσίου συμβάσεις, καθώς τα έργα θα ήταν δυνατό να ξεκινήσουν και πάλι με πολύ λιγότερα χρήματα. 
Ταυτόχρονα, καταγγέλλει ότι, ουσιαστικά, τα έργα παραχώρησης μετατρέπονται σε δημόσια έργα, αφού η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου υπερβαίνει το 55%. Η αξιωματική αντιπολίτευση θέτει και θέμα για τα διόδια, προειδοποιώντας ότι οι πολίτες θα πληρώνουν βασιλικά, για τις διελεύσεις τους.
Κατά του νομοσχεδίου δηλώνουν και οι ΑΝ.ΕΛΛ., η Χρυσή Αυγή και το ΚΚΕ, ενώ και η ΔΗΜΑΡ δηλώνει ότι ήθελε εξ΄αρχής και στήριξε την επανεκκίνηση των έργων, όχι όμως με την επαχθή μεταφορά στο ελληνικό δημόσιο της ζημίας που προκλήθηκε από τις καθυστερήσεις και προειδοποιεί πως δεν θα ψηφίσει «υπέρ», αν η κυβέρνηση δεν βρει τρόπο να μην υπάρχει η επιβάρυνση αυτή.
Στην κοινοβουλευτική επιτροπή όπου συζητείται από το πρωί το νομοσχέδιο, ο υφυπουργός Υποδομών, Μιχάλης Παπαδόπουλος ζήτησε σύντμηση του χρόνου συζήτησης του νομοσχεδίου, προκειμένου αυτό να έχει ψηφιστεί έως τις 10 Δεκεμβρίου, καθώς η ψήφιση αποτελεί την προϋπόθεση για την εκταμίευση κοινοτικών κονδυλίων. 
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης ζήτησε να καταγραφεί η διαμαρτυρία του κόμματός του διότι η κυβέρνηση, μέσα σε ασφυκτικές προθεσμίες, ζητάει την έγκριση της Βουλής προκειμένου οι εργολάβοι, αντί να πάρουν χρήματα από τις τράπεζες που ανακεφαλαιοποιήθηκαν, να τα πάρουν από κοινοτικά κονδύλια.

Οι τοποθετήσεις των εισηγητών

Ο εισηγητής της ΝΔ, βουλευτής Πρεβέζης, Δημήτρης Τσουμάνης εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι το Ελληνικό Δημόσιο εισήλθε στις διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες με αποκλειστικό γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την αναπτυξιακή πορεία της χώρας.
Αναφέρθηκε επίσης στις θετικές συνέπειες επανεκκίνησης των έργων και κάλεσε όλες τις πλευρές να αναλογιστούν τι θα γινόταν σε περίπτωση που επιλογή ήταν η μη επανεκκίνηση των έργων και η καταγγελία των αρχικών συμβάσεων.
Στο ίδιο κλίμα, ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Χρήστος Γκόκας χαρακτήρισε σημαντική τη συμφωνία για την υπέρβαση των προβλημάτων που προέκυψαν και επισήμανε την εθνική σημασία των έργων. 
Ταυτόχρονα, όμως, είπε ότι «υπάρχει δικαιολογημένος προβληματισμός για τα αποτελέσματα της εφαρμογής της αρχικής σύμβασης για τα διόδια» και γι΄αυτό, είπε, «πρέπει να ξαναδούμε το ζήτημα της χιλιομετρικής χρέωσης».
«Ανακοινώσατε την τρομακτική αύξηση στα διόδια και, ενώ κάνατε τόσες τροποποιήσεις στις συμβάσεις παραχώρησης, συντηρήσατε ευλαβικά τα διόδια» κατήγγειλε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Ευγενία Ουζουνίδου, σημειώνοντας ότι αυτό θα συμβεί «αν και οι εταιρείες εισπράττουν διόδια χωρίς να έχουν εκτελεστεί τα έργα». 

Ως προς τα έργα, είπε ότι με τις τροποποιήσεις των συμβάσεων, η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου υπερβαίνει το 55% και, συνεπώς, τα έργα είναι δημόσια. 
Χαρακτήρισε επίσης «μέγα σκάνδαλο» το γεγονός ότι δεν ενεργοποιήθηκαν ρήτρες και, για τη στάση του κόμματός της, είπε: «Θέλουμε ειλικρινά να γίνουν τα έργα, όχι όμως με τόσο επιβαρυντικές συμβάσεις. Τα έργα θα μπορούσαν να επανεκκινήσουν με πολύ λιγότερα χρήματα και όχι με όσα προβλέπονται».
Κατά του νομοσχεδίου δήλωσε ο γραμματέας της ΚΟ των Ανεξάρτητων Ελλήνων,Κωνσταντίνος Γιοβανόπουλος, σημειώνοντας ότι οι βουλευτές της συμπολίτευσης δεν θα μπορέσουν να κρυφτούν για το θέμα της αύξησης των διοδίων, λέγοντας ότι έχουν προβλεφθεί με τις αρχικές συμβάσεις.
Ο κ. Γιοβανόπουλος κάλεσε τους συναδέλφους του βουλευτές να σταθούν απέναντι σε τέτοια νομοθετήματα που ευνοούν σκανδαλωδώς εργολάβους. Υπογράμμισε, όμως, ότι κανείς δεν είναι αντίθετος με την αναπτυξιακή αύρα που θα φέρουν τα μεγάλα οδικά έργα. 
Ειδικά για τα διόδια όμως, κατήγγειλε ότι ο κουμπαράς τους εκχωρείται στους εργολάβους, αφού το δημόσιο αναλαμβάνει να καλύψει τη χασούρα, στην περίπτωση που οι κατασκευαστές δεν γεμίσουν τα ταμεία τους.
Η ειδική αγορήτρια της ΔΗΜΑΡ, Ασημίνα Ξηροτύρη είπε ότι οι συμφωνίες δύσκολα μπορούν να γίνουν αποδεκτές. 
«Η Δημοκρατική Αριστερά είχε δώσει μάχη για την επανεκκίνηση των έργων, αλλά όχι με τέτοια επιβάρυνση για το ελληνικό δημόσιο και τον πολίτη» ανέφερε η βουλευτής, σημειώνοντας πως ήδη από τα σφάλματα των αρχικών συμβάσεων υπήρξε ζημία για το ελληνικό δημόσιο, «για να φτάσουμε τα έργα αυτά να είναι μόνο κατά τον ορισμό τους έργα παραχώρησης».
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Νίκος Μωραΐτης κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση χαρίζει πακέτο εκατομμυρίων ευρώ στους κατασκευαστικούς ομίλους και επιβαρύνει τη λαϊκή τάξη. 
Είπε ακόμη ότι υπέρ των κατασκευαστών θα είναι και η αύξηση των διοδίων και κατήγγειλε ότι, με τις τροποποιήσεις των συμβάσεων, ξεκινάει ένα νέο μεγάλο πάρτι κερδοφορίας, καθώς η πτώση της κίνησης των αυτοκινήτων θα συνιστά λόγο ανωτέρας βίας, ως ρύθμιση θωράκισης των κατασκευαστικών ομίλων από τις επιπτώσεις της κρίσης. 
Πρόταση του ΚΚΕ είναι η δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα κατασκευών, που θα ασχολείται αυτός με όλα τα στάδια ενός έργου.
«Τελικά, λεφτά υπάρχουν μόνο για τους εργολάβους» σχολίασε ο εισηγητής της Χρυσής Αυγής, Ηλίας Παναγιώταρος και χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «δώρο της μνημονιακής συγκυβέρνησης στους νταβατζήδες, στους οποίους είχε αναφερθεί στο παρελθόν και ο κ. Καραμανλής». 
Κατηγόρησε, επίσης, προσωπικά, τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ότι «ξέρει καλά να υπηρετεί τα συμφέροντα των εργολάβων- καναλαρχών». 

 

  1. ΡΟΗ-ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

title1 -- Διαβάστε επίσης... --

Κοινωνία

16 Ιουνίου 2024
Στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πρέβεζας οδηγήθηκε το πρωί της Κυριακής ένας 38χρονος Σλοβάκος, ο οποίος είχε βάλει φωτιά στο αισθητικό δάσος Μονολιθίου. Σύμφωνα με ανακοίνωση της
15 Ιουνίου 2024
Τα βλέμματα των κατοίκων της Φιλιππιάδας αλλά και των οδηγών που κινούνταν στην Ε.Ο. Πρέβεζας-Ιωαννίνων έκλεψαν το πρωί του Σαββάτου τα υπερπολυτελή ...
14 Ιουνίου 2024
Νέες τηλεφωνικές απόπειρες εξαπάτησης πολιτών από αγνώστους για δήθεν εξόφληση λογαριασμών τους από την Οικονομική Υπηρεσία της Περιφέρειας Ηπείρου ή ...
14 Ιουνίου 2024
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντικής Αιμοδοσίας, η οποία εορτάζεται την 14 Ιούνιου, ο Ιατρικός Σύλλογος Πρέβεζας επιθυμεί να ευαισθητοποιήσει ...
14 Ιουνίου 2024
Μία σημαντική μελέτη που αφορά την επέκταση του οικισμού Μεσσοποτάμου έλαβε έγκριση από την επιτροπή Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ...

Αθλητισμός

16 Ιουνίου 2024
Μια ακόμη σημαντική διάκριση πέτυχε η Χαρά Γέρου, αυτή τη φορά στους Πανελλήνιους Αγώνες Στίβου Κ18 που διεξάγονται στη Πάτρα. Η αθλήτρια από την Πρέβεζα (η οποία δεν είναι ακόμη 15 χρόνων)
13 Ιουνίου 2024
Στην REGATTA BRINDISI-CORFU συμμετείχε ο Ναυτικός Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Πρέβεζας με το σκάφος COCOBILL II και κατέλαβε την 4η θέση στην κατηγορία του ...
13 Ιουνίου 2024
Αγώνες 3 on 3 μπάσκετ για αγόρια και κορίτσια Δημοτικών Σχολείων διεξήχθησαν για πρώτη φορά στην Πρέβεζα. Όπως αναφέρει η Οργανωτική ...
11 Ιουνίου 2024
Ο Σύνδεσμος Προπονητών Ποδοσφαίρου Πρέβεζας-Λευκάδας έστειλε την παρακάτω ανακοίνωση: Ανακοινώνεται η έναρξη λειτουργίας σχολών ανανέωσης ...
03 Ιουνίου 2024
Με 202 κορίτσια και 240 αγόρια από 52 χώρες έκλεισε η λίστα συμμετοχής των αθλητών που δηλώθηκαν για το Διεθνές Βαθμολογούμενο Πρωτάθλημα Τένις με ...

Πολιτισμός

14 Ιουνίου 2024
Το αρχαίο θέατρο της Κασσώπης θα είναι ανάμεσα στα 17 θέατρα σε όλη την Ελλάδα, τα οποία θα «φιλοξενήσουν» την παράσταση Πλούτος του Αριστοφάνη, στα πλαίσια του προγράμματος «Γνωριμία με Αρχαία
14 Ιουνίου 2024
Το Δημοτικό Ωδείο Πρέβεζας «Σπύρος Δήμας», με την ευκαιρία συμπλήρωσης 40 χρόνων από το θάνατο του σπουδαίου Έλληνα συνθέτη και στιχουργού, Βασίλη ...
03 Ιουνίου 2024
13 ως 28 Ιουλίου 2024 - Zagoriwood - χρονιά 15η …και το ταξίδι συνεχίζεται. Για έναν ακόμα Ιούλιο το ZAGORIWOOD, το πρώτο κινηματογραφικό ...
31 Μαϊος 2024
Σε ρυθμούς jazz κινείται από χθες η Πρέβεζα, αφού ξεκίνησε το 22ο Preveza Jazz Festival το οποίο και θα ολοκληρωθεί το βράδυ της Κυριακής. ...

Στήλες

06 Ιουλίου 2012
Αραβικές δυνάμεις υπό τον Λόρενς της Αραβίας και τον βεδουίνο Αούντα Ιμπού Ταγί καταλαμβάνουν το λιμάνι της Άκαμπα από τους Οθωμανούς Τούρκους στις 6 Ιουλίου 1917, κατά τη διάρκεια της αραβικής
26 Ιουνίου 2012
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γιουγκοσλαβίας απορρίπτει τις διακηρύξεις ανεξαρτησίας της Σλοβενίας και της Κροατίας. Αρχίζει ο Πόλεμος των Δέκα ...
21 Ιουνίου 2012
Σκάνδαλο της Κτηματικής Τράπεζας της Ελλάδας ξεσπά στις ΗΠΑ, με συλλήψεις σε διάφορες πόλεις της Αμερικής, για παράνομες καταθέσεις 700 εκατομμυρίων ...
19 Ιουνίου 2012
Οι Έλληνες συντρίβουν τους Βούλγαρους στη μάχη Κιλκίς - Λαχανά, κατά τη διάρκεια του Β' Βαλκανικού Πολέμου, στις 19 Ιουνίου 1913. Η μάχη ξεκίνησε ...
16 Ιουνίου 2012
Παρουσία στενών συγγενών, λίγων φίλων και εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων, χωρίς επικήδειους λόγους, κηδεύτηκε στο νεκροταφείο Παιανίας στις 16 ...